22 Temmuz 2017 Cumartesi

3 Slot ram takılır mı ? 3 Slot ram nasıl takılır ?

Merhaba OyunBozuk okuyucuları !




Bugün sizlerle bu konu üzerine konuşmak istiyorum ama önemli olan sizin yorumlarınız yorumlarda sizde görüşünüzü belirtirseniz.Güzel bir başlık yapabiliriz.

3 slot ram takmak performans kaybına yol açar mı ? yada 3 slot ram nasıl birbirine uyumlu bir şekilde çalıştırılır ? yada 3 slot ram takmak bilgisayara zarar verir mi ?


Hadi gelin beraber konuşalım;


   Genel olarak insanlar Ram takma konusunda ya iki yada dört adet ram kullanmanızı söylerler.Yada CL'leri uyum olursa bir çoguda sıkıntı olmayacagını söyler.Bu arada CL açılımı "Column Address Strobe Latency" dir.Yani bellek deki gecikme süresi anlamına gelir.Eger bu 3 ram da bunlar uyumlu olursa 3 slot ram çalışma şansı yüksektir.

   Fakat  çok ufak da olsa performans kaybına yol açar ama 3 slot ram bu ufak performans kaybından daha fazla olduğu için bu ufak performans kaybını yok sayıp 3 slot çalışabiliriz.

   Buraya kadar 3 slotu savunduk şimdi gelelim zararı nedir ? yada 3 slot ramin zararı olur mu ?

   Asus Anakart Üreticisi abimiz diyor ki sizin 2+2 raminiz var buna +4 eklerseniz ürünlerin versiyonları  farklı oluduğu ve taşma yapar adresleyemez,asıl performans ortaya çıkmaz vs.
Fakat sonra da diyor ki; 2+2 raminiz var +2 eklerseniz ve temin edilen yer firma aynı ise yani 3 ram da x markalı ve aynı versiyona sahipse o zaman pekde sıkıntı olmaz. Ben demiyorum abi Asus diyor vallahi açıp okuyun Asus kullanma klavuzuzu.

Bende bu konuda sizlerin görüşünü merak ediyorum açıkçası sizde 3 slotlu ram kullanılmalı mı yoksa kullanılmamalımı ? 

Tecrübe edinen arakadaşlar varsa yorumlara bekliyorum. 

1 yorum:

  1. 3 slot ram kullanıyorum sanırım bir sıkıntı yok :)
    3 slotlu ram kullanmak biraz risk işidir ama

    YanıtlaSil